Národní potravinová sbírka vybrala 312 tun

 

Národní potravinová sbírka 2016 přinesla potřebným rekordní hodnotu vysbíraného zboží. Lidé v rámci celé České republiky darovali 312 tun, což je o 76 tun více než loni. Nejvíc odevzdali dárci v Praze, kde mezi nejčastější položky patřily mouka, krupice, kaše, těstoviny a nápoje. Zapojení výrobci a organizace mimo obchodních řetězců vybraly a přispěly do celkového rozpočtu 30 tunami.

Z celkového odevzdaného množství potravin by se dalo vyrobit zhruba 768 000 porcí jídla, které by nasytilo všechny obyvatele Brna, Ostravy a Liberce. Nejvíce potravin se v sobotu vybralo v Praze, a to více než 71 tun. Dále následoval kraj Jihomoravský s necelými 35 tunami a kraj Moravskoslezský, kde se vybralo téměř 26 tun. Meziroční zlepšení o 50 % zaznamenal Pardubický kraj, naopak jako jediná si pohoršila Vysočina.

Do charitativní akce se zapojily vybrané obchody Albert, BILLA, Globus, Kaufland, Lidl, Makro, Penny Market, Tesco a všechny drogerie dm markt a ROSSMANN. Proto se letos nově v drogeriích úspěšně vybíralo i nepotravinové zboží, jehož celková hmotnost dosáhla na 4,6 tun v průměrné celkové hodnotě 640 000 Kč.

„Za rekordními výsledky stojí především větší informovanost veřejnosti, která pozoruje, že se na jedné straně jídlem skutečně plýtvá, a na druhé straně si ho nemohou koupit v dostatečné míře určité skupiny lidí. Konkrétně se jedná o seniory, matky samoživitelky, pěstounské rodiny, hendikepované a další. Právě upozornit na tuto problematiku je smyslem naší sbírky,“ připomíná Pavlína Kalousová z pořádající organizace Byznys pro společnost.

Kvůli nárůstu počtu zapojených obchodů 659 – (315 prodejen obchodních řetězců a 344 prodejen drogerií) – bylo do sbírky zapojeno 3 569 dobrovolníků. „Jako koordinátor dobrovolníků jsem byla v prodejně BILLA v Karlových Varech. Panovala zde velice příjemná atmosféra, personál prodejny byl velice vstřícný a sami zaměstnanci se do akce zapojili a zakoupili trvanlivé potraviny,“ říká Božena Nývltová, koordinátorka dobrovolníků a dodává: „Velice mě potěšilo, že někteří lidé přišli do prodejny jen kvůli sbírce a veškeré zakoupené potraviny nám za pokladnami odevzdali.“

Stejně jako vloni byla dopravním partnerem sbírky společnost Raben Logistics, která se starala o svoz vybraného zboží do potravinových bank a charitativních organizací. „Do akce jsme poslali 24 řidičů, kteří svezli zboží ze 72 prodejen po celé České republice a najeli přitom 3 989 kilometrů,“ doplňuje Martina Netuhová, marketingová a PR specialistka ze společnosti Raben Logistics Czech s.r.o.

Potravinovou sbírku také podpořili někteří výrobci potravin přímým závozem potravinových darů. Jednalo se konkrétně o společnosti Hamé, Unilever, Kostelecké uzeniny, Penam a mlékárnu Tatra. Poprvé se také sbírky zúčastnil dodavatel papírových krabic Thimm Packaging. V letošním roce evidovala sbírka i zvýšený zájem zapojených organizací a firem, které se rozhodly, že uspořádají sběr potravin mezi zaměstnanci na vlastním pracovišti nebo mezi rodiči. Patřili mezi ně například společnosti Nestlé, Sodexo, Unilever, Ipsos, MŠ Barrandov a Český rozhlas v Praze.

Národní potravinová sbírka je organizována platformou Byznys pro společnost ve spolupráci s Českou federací potravinových bank a Armádou spásy. Na realizaci sbírky se podílí řada neziskových organizací (např. jednotlivé pobočky Armády spásy a Charity, azylové domy apod.). Vybrané potraviny budou poskytnuté klientům participujících neziskových organizací. Více také na www.potravinypomahaji.cz.

Kompletní fotogalerie 4. ročníku najdete zde.

Záštita: ministr zemědělství Ing. Marian Jurečka

Strategičtí partneři: Albert, BILLA, dm drogerie markt, Globus, Kaufland, Lidl, Makro, Penny, ROSSMANN, Tesco Stores

Partneři: Ipsos, Loosers, Raben, Sodexo, Thimm Packaging, Unilever

Hlavní mediální partner: Český rozhlas

Mediální partner: Deník

Přihlášení člena

informace o členství

Sociální sítě

Newsletter

Podívejte se

 
 

Další články

See all posts