Myslet ekologicky se vyplatí

 

Mezi zaměstnanci rezonuje téma „Ekologický postoj firem“. Proto jsme se této problematice věnovali i na našem networkingovém členském setkání, které se uskutečnilo 8. září 2016 v pražském coworkingovém centru SVĚT HUB na Vinohradech.

Mezi hlavní hosty patřili Martina Tvrdíková a Jozef Šust ze společnosti Antalis, kteří poukázali na přednosti využití recyklovaného papíru. Ten je vhodnou volbou nejen pro běžný kancelářský tisk, ale i pro tvorbu marketingových a komunikačních materiálů.  Pro lepší přehled o úsporách je možné použít na webu Antalis Ekologickou kalkulačku.  Snadno vyčíslí konkrétní dopady, pokud místo klasického papíru firma sáhne po recyklovatelném.

O příklady dobré praxe se s námi podělila i Lenka Mašková ze společnosti Tchibo. Společnost mezi své cíle zařadila snížení dopadu na životní prostředí, osvětu zaměstnanců a šetření nákladů kanceláře. K tomuto účelu byla vytvořena nízkonákladová kampaň, v rámci které bylo každý měsíc srozumitelnou formou vysvětleno jedno téma spojené i s osobním prožitkem kolegů: soutěže, ochutnávky, drobné tematické dárky, zábavné akce/hry, společný sběr oblečení aj. Výsledek je více než pozitivní. Za 1 rok firma snížila náklady kanceláře o více než 220 000 Kč. Kromě toho výzkumy mezi zaměstnanci potvrdily, že 97 % pracovníků vnímá společnost Tchibo jako společensky odpovědnou firmu.

Dámy Denisa Havrdová a Štěpánka Bláhovcová ze společnost Papelote pak všem účastníkům na závěr dokázaly, že vyrábět se dá skutečně beze zbytku a že „prohrabováním papírových odřezků“ mohou vzniknout neotřelé výrobky.

Výměna zkušeností, ukázky z praxe a živá diskuze byla pro všechny účastníky velkou inspirací, za kterou děkujeme.

 
 

Další články

See all posts