Odpovědné firmy a veřejně prospěšné organizace opět spojily síly. 15. ročník Give&Gain Day 2025

 

Že společenská odpovědnost firem není jen „povinná kolonka“ ve výroční zprávě, opět ukázaly desítky odpovědných firem, které se zapojily do letošního 15. ročníku Give&Gain Day 2025.

V pátek 6. 6. 2025 proběhl po celé České republice národní den firemního dobrovolnictví. Firemní dobrovolníci pomáhali všude, kde bylo potřeba. Opravy, úklid, péče a podpora – uklízely a zvelebovaly se zahrady, parky, hřiště, komunitní centra, pomáhalo se ve zvířecích útulcích, centru pro výcvik asistenčních psů, v zoologických zahradách. Dobrovolníci věnovali svůj čas a pozornost seniorům, které doprovázeli na procházce v přírodě.

326 dobrovolníků z 29 firem pomáhalo ve veřejně prospěšných a neziskových organizacích. Darovali tak 2 296 hodin svého času.

Firemní dobrovolnictví je užitečný způsob, jak umožnit zaměstnancům seznámit se přímo s potřebami lokálních komunit, veřejně prospěšných organizací včetně jejich cílových skupin, což se může účinně projevit v jejich dalších aktivitách společenské odpovědnosti. Díky tomu získávají úplně nové zkušenosti a dostanou se ze své tzv. „sociální bubliny,“ říká Pavel Štern, ředitel Byznys pro společnost.

Firemní dobrovolnictví je pro řadu veřejně prospěšných organizací nesmírně důležité, díky tomu mohou lépe fungovat a růst. Síla odpovědných firem je v tom, že věří, že jejich značka má mít nějaký hodnotový přesah. Že nestačí pouze generovat zisk, ale že má smysl společnosti a komunitám něco vracet zpátky. Ne proto, že je to trend, ale protože to má skutečný dopad. Protože za každou pomocí je konkrétní, viditelná změna.

Například dobrovolníci zpestřili svojí přítomností program desítkám dříve narozeným obyvatelům domovů pro seniory na Praze 4 a doprovodili je na procházku Dendrologickou zahradou či Milíčovským lesem.

Dále uklízeli a pomáhali s přípravou areálu pro mistrovství republiky asistenčních psů v organizaci Helppes.

Tradičně pomáhali s údržbou zeleně na Židovském hřbitově.

Spoustu užitečné práce dobrovolníci odvedli také v komunitní zahradě Pastvina s azylem pro zvířata nebo na Albertově ve spolku Čmeláci PLUS.

Děkujeme všem odpovědným firmám, které se letos zapojily.

  • ADP Employer Services Česká republika, a.s.
  • Albert Česká republika, s.r.o.
  • Arthurinvest s.r.o.
  • BATZ CZECH, s.r.o.
  • Bonett Group a.s.
  • Canon CZ s.r.o.
  • Cocoon, s.r.o.
  • COMMERZBANK Aktiengesellschaft, pobočka Praha
  • CREDITAS B.V., odštěpný závod
  • Česká bankovní asociace
  • Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
  • ČPP Servis, s.r.o.
  • Deutsche Börse Prague Branch
  • Egon Zehnder Czech Republic, s.r.o.
  • Faurecia Emissions Control Technologies, Mladá Boleslav, s.r.o.
  • JT International spol. s r.o.
  • Kinstellar, s.r.o.,
  • Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance
  • MOL Česká republika, s.r.o.
  • MONETA Money Bank, a.s.
  • Nestlé Česko s.r.o.
  • Pluxee Česká republika a.s.
  • Pure Storage Czech Republic s.r.o.
  • Similarweb CZ s.r.o.
  • Skupina ČEZ
  • Skupina ČSOB
  • VIG RE zajišťovna, a.s.

Dobrovolnictví ve firmách: Proč do toho jít a jak nadchnout ostatní?

Rozhovor s Pavlem Kučerou, manažerem programu firemního dobrovolnictví Byznys pro společnost

Proč by se měly firmy zapojit do firemního dobrovolnictví?
Dobrovolnictví není jen o pomáhání druhým, ale také o posílení firemní kultury a hodnot včetně týmového ducha. Zaměstnanci oceňují, že jejich firma je odpovědná a není lhostejná vůči svému okolí. Zejména to platí pro mladší generace, které od svých zaměstnavatelů očekávají skutečnou společenskou odpovědnost.

Jak nejlépe zapojit zaměstnance, kteří zatím nejsou aktivní?
Důležité je zapojit od začátku zaměstnance do témat společenské odpovědnosti. Nabídnout širokou škálu aktivit – někdo chce sázet stromy, jiný raději půjde na procházku se seniory nebo má rád zvířata; někdo se raději zapojí třeba formou mentoringu či vzdělávání. Důležité je také zapojení lídrů a manažerů, kteří jdou příkladem. Když vedení ukáže, že dobrovolnictví je pro firmu důležité, ostatní se přidají.

Co je podle vás největší překážkou pro firmy, které se zatím firemnímu dobrovolnictví nevěnují?
Může to být obava z časové nebo organizační náročnosti. Může to mít souvislost také s tím, že firma nemá přesně definovanou strategii udržitelnosti a společenské odpovědnosti. Doporučuji začít malým krokem – jednodenní akcí, jako je třeba Give & Gain Day (odkaz zde). Firmy pak získají praktickou, a nezřídka pozitivní zkušenost. Ideální je, pokud firma vytvoří podmínky pro firemní dobrovolnictví (například placené 1 až 2 dny za rok na dobrovolnické aktivity). Pokud firma potřebuje poradit, velmi rádi se vším pomůžeme.

Máte nějaký inspirativní příběh, který ukazuje, že dobrovolnictví má smysl?
Určitě! Máme zkušenost, že mnozí dobrovolníci přijdou třeba „ze zvědavosti“ a pak již chodí pravidelně. A takových příběhů je více.

Fotogalerie Give&Gain Day 2025

Sociální sítě

Newsletter

Jsme členem:

 
 

Další články

See all posts