
Společnost Pivovary Staropramen s.r.o. zaujímá 2. místo na českém trhu. Jsme součástí skupiny Molson Coors, která patří mezi největší pivovarnické společnosti na světě. Naše pivovary Staropramen a Ostravar jsou neodmyslitelně spjaty s městy, ve kterých sídlí, již 150, resp. 120 let. Navazujeme na řemeslné dědictví lidí, kteří pivu vdechli život a dokázali, že pivovarnictví je poctivý obor, který přináší lidem radost a pomáhá je spojovat.
Navázat na takový odkaz a dostát očekáváním všech je pro nás velká výzva. Jako významný výrobce, zaměstnavatel a obchodní partner se zajímáme o komunity, v nichž působíme a snažíme se zlepšovat prostředí kolem nás. Jsme si vědomi stopy, kterou za sebou jako výrobní společnost zanecháváme. Proto se snažíme veškerý dopad snižovat a nastavujeme si ambiciózní cíle, které vedou k ochraně životního prostředí a zodpovědnému nakládání s přírodními zdroji.
Ve spolupráci s městskými částmi a našimi dlouholetými partnery z neziskového sektoru se zapojujeme do dialogu, organizujeme nebo se podílíme na aktivitách, které vedou k následnému zlepšení stavu věcí, a jako dobrý soused se snažíme pomáhat potřebným.
To vše bychom nemohli dokázat bez našich zaměstnanců, kteří jsou hybnou silou a skutečnými ambasadory našich projektů. Jejich zapojení a nápady, s kterými přicházejí, pomáhají rozvíjet naše vztahy s dlouholetými partnery v neziskových organizacích a posouvat nás dál.
Důkazem, že naše dlouholetá činnost v oblasti trvalé udržitelnosti má smysl, jsou nejen výsledky, které máme možnost vidět kolem nás, ale rovněž i ocenění, která jsme v posledních letech získali v prestižní soutěži TOP ODPOVĚDNÁ FIRMA, kterou organizuje platforma Byznys pro společnost.
V roce 2017 byla představena nová strategie udržitelnosti společnosti Molson Coors – Naše pivní stopa 2025 definující cíle, jichž má celá skupina dosáhnout. Tyto cíle udržitelného podnikání byly stanoveny na základě dialogu se stakeholdery, který proběhl v roce 2017, a v souladu se 17 cíli udržitelného rozvoje definovanými Organizací spojených národů tak, aby reflektovaly problémy, jimž naše odvětví čelí – od klimatických změn k rostoucí potřebě chránit cenné zdroje.
Strategii tvoří tyto pilíře:
- pilíř – Responsibly Refreshing – Zodpovědná konzumace.
- pilíř – Sustainably Brewing – Udržitelná výroba
- pilíř – Collectively Crafted – Zaměstnanci a místní komunity
V roce 2018 jsme vytvořili první Zprávu o trvale udržitelném rozvoji za rok 2017 podle GRI standardů. Dále jsme navázali dokumentem Strategie trvalé udržitelnosti společnosti Pivovary Staropramen s.r.o., která vychází ze strategie Naše pivní stopa 2025 a zahrnuje konkrétní měřitelné cíle a projekty, které stojí za jejich naplňováním.