Týmové firemní dobrovolnictví je stále populárnější

 

Firemní dobrovolnictví je stále častější způsob, jakým firmy podporují kvalitu života tam, kde působí. A v týmu kolegů to funguje o to více. Jen za poslední týden jsme zorganizovali dobrovolnické akce pro týmy z ČEZu, ČSOB a Kooperativy. A jak se podařily?

Chaloupková Michaela , Skupina ČEZTři květnová rána se vydaly tři týmy ze tří firem za svým dobrovolnickým dnem. Tým komunikace a společenské odpovědnosti ČSOB do lokality usedlosti Buďánka, kterou již několik let banka, ve spolupráci s městskou částí Praha 5, podporuje. A kromě finanční podpory se rozhodl tým ČSOB podpořit projekt i fyzickou pomocí. Rozebírali zídky, uklízeli schodiště a stezky křižující areál. Druhý den jste se mohli potkat s týmem Michaely Chaloupkové z ČEZu, který se s vervou pustil do pomoci v Palatě, zařízení pro zrakově postižené, shodou okolností také na Praze 5. A třetím týmem se, během jednoho týdne, stala skupina manažerů marketingu a komunikace z Kooperativy. Ti nejdříve zorganizovali materiální sbírku v centrále Kooperativy pro Letní dům a jejich Bazárek a poté se jej osobně zúčastnili.

Týmové akce firemního dobrovolnictví mají tu výhodu, že kromě stmelení týmu přinášejí skvělý pocit z pomoci. „Těší mě, že zájem o dobrovolnictví roste a že se více zapojují celé pracovní týmy. Sdílený zážitek je podle mne totiž mnohem silnější. Tuto skutečnost dokazuje i to, že za poslední tři roky stoupl počet firemních dobrovolníků téměř o polovinu a počet individuálních akcí pro týmy narost pětinásobně,“ sdílí své zkušenosti s týmovými dobrovolnickými akcemi členka představenstva Skupiny ČEZ Michaela Chaloupková.

ČSOBPřínos pomoci s týmem potvrzuje i Alena Králíková z ČSOB. „Dobrovolnické dny jsou ideální příležitostí, jak poznat své kolegy i v jiné roli, mimo standardní pracovní prostředí, a přirozeně tak plní i roli teambuildingů. To lze dokumentovat na rostoucím zájmu zaměstnanců o podobné akce napříč celou republikou.“

Petra Vaňoučková, KooperativaA právě možnost uspořádat si dobrovolnický den jako teambuilding je stále populárnější. Akce se uspořádá v předem daném datu a tým se může dobře shodnout na formě pomoci. Některé akce tak týmy prožívají skutečně naplno. Například Kooperativa již druhým rokem organizuje  materiální sbírku pro Letní dům v centrále firmy. „Líbilo se nám, že si na vlastní kůži můžeme vyzkoušet, co se dál děje s materiální sbírkou. Kolegy to velice bavilo a myslím, že podobnou náplň budeme vyhledávat i pro příští rok,“ popisuje zapojení kolegů z týmu Petra Vaňoučková z pojišťovny Kooperativa.
Týmové akce přinášejí také jeden důležitý aspekt, a to zapojení vedení. To zaměstnance pro dobrovolnickou práci motivuje. Podle Michaely Chaloupkové je to vlastně přirozené. „Pokud firma podporuje dobrovolnictví, tak je jasné, že by se měl management zapojovat, jinak takováto aktivita není věrohodná. Já jsem se letos zapojila do dobrovolnictví počtvrté se svým týmem a věřím, že společně s kolegy se nám podaří pomoct dobré věci.“

Projekty firemního dobrovolnictví se realizují v rámci programu Zapojímse.cz, největšího programu pro firemní dobrovolnictví u nás. Firmy pomáhají, jak formou manuální práce, tak odbornou pomocí.

Dobrovolnický program běží v ČSOB již devátým rokem. Za dobu jeho existence roste počet dobrovolníků i spektrum nabízené dobrovolnické pomoci. V roce 2016 by rádi pokořili hranici 1000 dobrovolníků, tedy zhruba 16 % všech zaměstnanců.

Skupina ČEZ organizuje projekt firemního dobrovolnictví Čas pro dobrou věc od roku 2008. Do programu se již zapojilo téměř 4 000 zaměstnanců a každý rok se toto číslo zvyšuje.

Kooperativa podporuje dobrovolnictví svých zaměstnanců v rámci projektu Den pro lepší život. V minulém roce dosáhli účasti přes 700 zaměstnanců. Inspirovali i kolegy z finanční skupiny VIG, kteří se před několika lety také zapojili do  firemního dobrovolnictví.

 
 

Další články

See all posts