Už jen dva dny zbývají do zahájení Národní potravinové sbírky – největší akce svého druhu v České republice. Od 8 do 20 hodin mohou lidé v 659 zapojených obchodech zakoupit a odevzdat trvanlivé potraviny, které poté budou směřovat přímou cestou k neziskovým organizacím a potřebným v daném regionu. Vloni se touto cestou vybralo 236 tun potravin.
„V letošním roce se do sbírky zapojili 3 noví strategičtí partneři – BILLA, Lidl a ROSSMANN. I díky druhému drogistickému řetězci dm drogerie markt se bude letos nově v drogistických obchodech vybírat na základě speciálního letáčku i nepotravinové zboží,“ připomíná hlavní novinky Pavlína Kalousová z pořádající organizace Byznys pro společnost.
Kvůli nárůstu počtu zapojených obchodů je potřeba i zvýšený počet dobrovolníků. „Do zahájení sbírky nám zbývají už jen 2 dny, ale stále nám chybí dobrovolníci v Bechyni, Kolíně, Karlových Varech, Českém Krumlově, Strakonicích, Chotěboři, Třebíči, Novém městě na Moravě a Kolíně,“ doplňuje Pavlína Kalousová z Byznysu pro společnost a dodává: „Všem zapojeným dobrovolníkům děkujeme a těšíme se, že společnými silami překonáme loňský rekord.“
Národní potravinová sbírka je organizována platformou Byznys pro společnost ve spolupráci s Českou federací potravinových bank a Armádou spásy. Na realizaci sbírky se podílí řada neziskových organizací (např. jednotlivé pobočky Armády spásy a Charity, azylové domy apod.). Vybrané potraviny budou poskytnuté klientům participujících neziskových organizací. Více na www.potravinypomahaji.cz.
Záštita: ministr zemědělství Ing. Marian Jurečka
Strategičtí partneři: Albert, BILLA, dm drogerie markt, Globus, Kaufland, Lidl, Makro, Penny, ROSSMANN, Tesco Stores
Partneři: Ipsos, Loosers, Raben, Sodexo, Thimm Packaging, Unilever
Hlavní mediální partner: Český rozhlas
Mediální partner: Deník