Sprite se nově prodává pouze v čiré láhvi. Má širší využití v rámci recyklace

 

Oblíbený osvěžující nápoj Sprite se nově plní do čirých lahví. Původní zelená barva láhve je minulostí, Sprite se tak připojil k další značkám Coca-Cola, které se již v čirých lahvích prodávají – Coca-Cola, Coca-Cola Zero a Fanta.  Důvodem ke změně barvy lahve je skutečnost, že čiré lahve mají ve srovnání s barevnými lahvemi širší využití v rámci recyklace.

Osvěžující nealkoholický nápoj Sprite patří mezi pět nejpopulárnějších značek slazených nápojů ve světě. Jeho milovníci ho oceňují pro skvělou chuť limetky a citrónu. Až do nedávna byl nápoj spojen i se zelenou barvou lahve. Toto spojení už ale neplatí a zelenou barvu nahradila barva čirá, stejně jako je tomu u ostatních ikonických nápojů od společnosti Coca-Cola. Důvod této změny je zcela prozaický – zlepšení recyklovatelnosti obalu. „Tento krok je v souladu s naší dlouhodobou strategií World Without Waste. „Odebráním původní zelené barvy z plastového obalu zvyšujeme kvalitu recyklovatelného materiálu. Nové čiré lahve Sprite tak mají v rámci recyklace universálnější použití,“ vysvětluje Veronika Němcová, ředitelka vnějších vztahů a udržitelnosti společnosti Coca-Cola ČR/SR.

Další novinkou, kterou v průběhu letošního roku skupina Coca-Cola na českém trhu zavedla je kartonový držák plechovek tzv. Keelclip™, který plnohodnotně nahrazuje dosud používané plastové fólie. Funguje na jednoduchém principu skládacího mechanismu, pomocí kterého je možné uchytit 4 až 8 plechovek najednou. Snazší je i následná manipulace pro zákazníka, který může velmi snadno odejmout jednotlivé plechovky s nápojem z držáku. „Ročně tato inovace ušetří na českém a slovenském trhu až 35 tun plastů. Kartonový držák Keelclip™ v sobě spojuje řadu výhod, jedná se o ekologický, praktický, zcela recyklovatelný a bio rozložitelný obal,“ dodává Michal Dyttert, ředitel pro vnější vztahy a udržitelnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko. Keelclip bude fólii na nápojích v plechovkách nahrazovat postupně v průběhu tohoto roku. Původní balení se smršťovací fólií se postupně přestane vyrábět. V tomto novém kartónovém obalu mohli začít zákazníci nakupovat Coca-Colu a dále i multipacky  Coca-Cola Zero, Fanty, Sprite a Kinley průběžně od dubna letošního roku.

Přechod na tento udržitelný obal je dalším střípkem v mozaice ambiciózní environmentální strategie skupiny Coca-Cola “World Without Waste“. Její součástí je dosažení stoprocentní recyklovatelnosti svých nápojových obalů, což se na českém i evropském trhu společnosti Coca-Cola HBC již podařilo splnit. Do roku 2025 plánuje skupina Coca-Cola v zemích Evropské unie zvýšit poměr recyklovaného PETu ve svých lahvích až na 50 %. Do roku 2030 chce skupina vytřídit a zrecyklovat stejné množství nápojových obalů, jaké uvede na trh. Do roku 2040 plánuje mít skupina Coca-Cola uhlíkově neutrální podnikání v celém svém hodnotovém řetězci.

K dosažení svého cíle podnikne skupina Coca-Cola následující kroky:

  • do roku 2025 investuje 250 milionů EUR do aktivit, které povedou ke snížení emisí,
  • do roku 2040 dekarbonizuje výrobní procesy přechodem na 100 % obnovitelnou elektrickou energii a nízkouhlíkové zdroje energie prostřednictvím inovací v oblasti energetické účinnosti,
  • zvýší podíl rPET materiálů, přijetím bezobalových nebo opětovně použitelných řešení a sníží plasty v sekundárních obalech na minimálně 50 % v roce 2025
  • poskytne zákazníkům energeticky účinné a ekologické chladicí lednice s technologií SmartCool, 
  • sníží emise z přírodních přísad, které používá do svých nápojů
  • implementuje program „Zelený vozový park“, aby byly podpořeny alternativy s nízkými nebo žádnými emisemi uhlíku. 
 
 

Další články

See all posts