Jan Zeman, jednatel společnosti Biopekárna Zemanka

 

Hlavní mise a to, proč naše firma vznikla, je podpora ekologického zemědělství a inspirace k udržitelnému podnikání. Všechny naše produkty jsou v biokvalitě. Přihlásili jsme se k SDGs, byli jsme mezi finalisty cen SDGs. Odebíráme energii pouze z obnovitelných zdrojů a řešíme mnoho dalších aspektů udržitelného provozu. Letos jsme nově získali mezinárodní certifikaci Green brand, jež definuje udržitelnou firmu v našem oboru. Nejnovějším aspektem udržitelnosti jsou cirkulární produkty – jako jednu ze vstupních surovin využíváme zbytků z jiných potravinářských výrob. Je to nová, v potravinářství složitá věc – naše produkty jsou první v Evropě, které ve významné míře splňují principy využití zbytkové suroviny a zároveň jsou uvedeny na běžný maloobchodní trh. Spojili jsme se s velkými společnostmi, s Plzeňským Prazdrojem jsme spustili Pivovarské krekry, kde využíváme mláto, se společností IKEA pak z kávové sedliny vyrábíme Kávové sušenky, třetím projektem ve fázi dokončení se společností Ugo je využívání výlisků z ovoce a zeleniny, v příštím roce odstartujeme v maloobchodu.

Jakýkoliv projekt, který směřuje k udržitelnosti, by měl být projektem byznysovým. Cirkulární ekonomika se stane funkční ve chvíli, kdy bude mít pozitivní vliv na ekonomickou bilanci společnosti, tedy dané projekty budou ziskové. To je i náš případ, všechny zmíněné projekty jsme nastavili tak, aby všem zúčastněným přinášely ekonomické plus a zároveň měly pozitivní dopad na celou společnost. Zároveň jsme těmito projekty naplňovat naši misi a inspirovat další, větší hráče k tomu, aby spustili další aktivity.

Sociální sítě

Newsletter

Jsme členem:

 
 

Další články

See all posts