Společnost GSK/ViiV Healthcare pokračuje v osvětové kampani na téma destigmatizace lidí žijících s HIV/AIDS

 

HIV pozitivní lidé se často setkávají se stigmatizací, proto společnost GSK/ViiV Healthcare ve spolupráci s Českou společností AIDS pomoc a za podpory Nadace BigBoard a Společnosti infekčního lékařství ČLS JEP připravila kampaň zaměřenou na osvětu týkající se HIV.

Kampaň probíhala od začátku října do konce listopadu 2023 a pokračovat by měla také začátkem roku 2024. Odkazuje na stránku www.zivotshiv.cz, kde naleznete vysvětlení nejčastějších mýtů spojených s HIV, způsoby ochrany, odkazy na další stránky týkající se prevence a testování na HIV a základní informace o České společnosti AIDS pomoc. Ta v České republice poskytuje služby a péči lidem žijícím s HIV a jejich blízkým a anonymní, bezplatné testování na HIV.

„Cílem této kampaně je seznámit veřejnost s realitou života s HIV a přispět k boření mýtů, které vnímání tohoto onemocnění provázejí. Dnes už máme i v České republice k dispozici natolik účinné léky, že člověk žijící s HIV může prožít podobně kvalitní život jako lidé bez HIV infekce. Na HIV se dnes už nemusí umírat. V případě, že se HIV pozitivní člověk léčí, hladina viru v jeho krvi postupně klesá až na nedetekovatelnou hladinu, a pokud je správně léčený, přestává být nakažlivý. Což znamená, že může mít bez obav sexuálního partnera, může založit rodinu a mít děti, může se dožít vysokého stáří,“ uvedla Miriam Kejzlarová, Communication & CSR/Patient Advocacy Lead společnosti GSK.

Jsem rád, že se nám letos kampaň podařilo zopakovat. HIV se může týkat nás všech, i když si často myslíme opak. Bohužel i dnes lidé žijící s HIV naráží na spoustu předsudků a nepravd, které si společnost s tímto onemocněním spojuje. A to je myslím v době, kdy máme k dispozici velmi kvalitní léčbu, zbytečné,“ dodl Jiří Pavlát, ředitel České společnosti AIDS pomoc.  
 
Kampaň využila tři základní motivy propojené slogany
:
·       matku s dítětem: „Žiju s HIV a i tak mohu mít děti/ Správně léčený člověk s HIV nemusí být nakažlivý“,
·       milenecký pár: „Žiju s HIV a i tak mohu mít sexuálního partnera/ Správně léčený člověk s HIV nemusí být nakažlivý“,
·       stárnoucího muže: „Žiju s HIV a mohu se dožít 90 let/ Správně léčený HIV pacient může mít porovnatelnou délku života jako zdravý člověk“.
 
Grafika kampaně se objevila na plochách poskytnutých Nadací BigBoard v pražském metru a na významných pražských křižovatkách, na nosičích společnosti RAILREKLAM na nádražích v Olomouci, Ostravě a Brně, na stránkách České společnosti AIDS pomoc, v online médiích mediálních domů Vltava Labe Media a Mafra (např. portály Deník.cz, Vlasta.cz a další a na iDnes.cz) a v aplikaci jízdních řádů IDOS.

Více o kampani si můžete přečíst ZDE: https://www.zivotshiv.cz/#uvod

Sociální sítě

Newsletter

Jsme členem:

 
 

Další články

See all posts