V roce 2013 a 2014 se do odborného dobrovolnictví v rámci projektu Know how pro lepší svět zapojilo 5 firem, které komplexně podpořily 4 sociální podniky v jimi zvolených oblastech.
Pomáhaly s finančním řízením, web designem, PR a marketingem nebo optimalizací nákladů. Školila se také personalistika, komunikace se zákazníky nebo třeba baristické dovednosti.
Zapojené firmy PwC, Tchibo Praha, ČSOB, Pojišťovna Kooperativa a IBM darovaly prostřednictvím svých 15 zaměstnanců minimálně 37 hodin expertních konzultací, jejichž komerční hodnota se běžně pohybuje v řádech několika desítek tisíc.
„Je to výzva. Člověk se seznámí s projekty a podniky, se kterými se ve své běžné práci nesetkává. Takže zjistíte, zda umíte dobře poradit i tomuto typu podniku, který není vašim běžným zákazníkem.“
Pavla Žížalová, konzultantka z oddělení poradenství PwC, ČR
„Myslíme si, že vše není jen o penězích. Odborné poradenství pomáhá snížit sociálním podnikům provozní náklady a stát se konkurenceschopným na trhu.“
Lenka Mašková, CSR manažerka, Tchibo Praha
„V Kooperativě zodpovídám za marketingový výzkum a analýzy. Z velké korporace jsem sociálnímu podniku dovezl povědomí o důležitosti webové prezentace, významu cenotvorby a mystery shoppingu. Jedná se o moderní trend, dobře využitelný v současné gastronomii, kde nečekáte jen kvalitní jídlo, ale také příjemný servis.“
Petr Hartoš, analytik průzkumu trhu, pojišťovna Kooperativa
„Setkali jsme se v rámci projektu Know how se dvěma firmami, PwC a IBM. Jedna nám pomohla nově nahlédnout provozní náklady a jak je lépe rozpoložkovat. Zároveň nás podpořila také v oblasti marketingové komunikace, které jsme zatím nevěnovali větší pozornost. Druhá nás nasměrovala, jak si založit vlastní internetový obchod.“
Jiří Prokop, předseda Výrobního družstva Drutěva
„Získali jsme informace v oblasti financí, jak vést finanční toky a nacházet nové zdroje. Dozvěděli jsme se také jak prezentovat sebe a naše výrobky. Rádi bychom se do projektu Know how zapojili znovu, posunuli naši spolupráci do nových oblastí a zrevidovali, zda jsme byznysové rady aplikovali dobře.“
Alena Fiedlerová, manažerka kavárny Rettigovka