Age management = Řízení s ohledem na věk, schopnosti a potenciál zaměstnanců.
Postupy v oblasti Věkové diverzity jsou dlouhodobě účinné, stanou-li se součástí firemní kultury.
Hlavní zásady úspěšného Age Managementu
- Dobré znalosti o věkovém složení firmy
- Spravedlivé postoje ke stárnutí/ke změnám v průběhu celé kariéry
- Pochopení pro individualitu a rozmanitost
- Práce s věkem a rozvojem zaměstnanců ve strategii firmy
Česká republika prožívá demografické změny. Měnící se legislativa zvyšuje věk odchodu do důchodu, počet nezaměstnaných mladých lidí s nedostatečnými kompetencemi stoupá. Zaměstnanci i zaměstnavatelé se musí přizpůsobit delšímu pracovnímu životu a věnovat značné úsilí tomu, jak se se změnami vyrovnat.
V roce 2014 přináší TES AM do České republiky nástroj LEA (Lifelong employability Assessement), který měří, vyhodnocuje a doporučuje zaměstnavatelům jasná opatření v oblasti Age Managementu.
Jde o součást evropské informační roadshow “Rethinking Career: Jak zohledňovat v pracovním prostředí a HR měnící se demografickou strukturu?“